Ольга Балашова, мистецтвознавиця й кандидатка філософських наук, під час лекції CEO Club відповіла на питання: «Як розуміти сучасне мистецтво?»
Мистецтво стало «сучасним» на початку XX століття. Коли фотографія дала змогу легко відтворювати візуальні образи, художники взялися за переосмислення кольору, форми й самої сутності того, що можна відносити до мистецтва.
Виставки почали відкривати свої двері для модерністів, що змагалися у незвичності своїх робіт. Відносини між художником і глядачем вийшли на новий рівень, тепер комунікація відбувається не через загальновідомі образи, а через відчуття. Витвором мистецтва може стати будь-що, якщо цей предмет має автора, дату створення та міститься в галереї.
Естетичність вичерпала себе, і не кожен живопис сьогодні є витвором мистецтва.
Художники навчилися бачити прекрасне в тривіальних речах. Це може бути промінь світла, велосипедне колесо, шматок програмного коду або навіть пісуар, підписаний художником. Головне — це ідея та відчуття.
Глядач став співавтором мистецтва, адже трактує кожен витвір на основі власного досвіду. Ольга вважає, що сучасне мистецтво не завжди потрібно розуміти, але неможливо не відчувати.